Sider

onsdag den 15. maj 2013

Mig og sure Jensen

I går havde vi en del ærinder i byen og besluttede os for, at gøre det til en hyggelig tur.

Jakke= Vero Moda, Skjorte= Vintage, Tørklæde= Piilgaard & Frederiksen,
Sko= New Balance

Vi havde på et tidspunkt fået et gavekort til Jensens Bøfhus, hvor der var mulighed for, at købe 2x frokost med kaffe og dessert, så det passede jo perfekt, at slutte af med sådan en omgang.



Og dog! For jeg har helt ærligt aldrig fået så SUR en betjening på en restaurant før! Vi stillede os pænt ved "vent venligst" skiltet, hvor der i forvejen stod en tjener. Så snart han så os, skyndte han sig at vende ryggen til os, og begyndte at rode med et eller andet i vindueskarmen, mens vi TYDELIGT blev ignoreret.
Først da vi overvejde at gå igen, blev der vrissent sagt "følg med"! (Det skal lige siges at restauranten var gabende tom, så det var ikke stress der plagede nogen)! Men UNDSKYLD vi forstyrrer????

Derefter blev vi henvist til en lille vinduesplads, hvor jeg virkelig priste mig lykkelig for mine tynde ben, for ellers var jeg aldrig kommet ind og sidde, da pladsen var op ad en skillevæg, som kun levnede ca. 20 cm. til at klemme sig ind mellem bord og stol. Men vi kom da ned og sidde og fik bestilt vores mad, ved sur tjener nummer 2 :-( ...Igen undSKYLD vi sådan kommer til ulejlighed, og ovenikøbet er så flabede, at vi har et gavekort med!!

Maden derimod, var rigtig god, en fin stor frokostbøf med sprøde kartofler og min yndlings Favorit sovs, samt store sprøde hvidløgsbrød mmmmmm. Vi kunne selv vælge desserten, og om vi ville have te eller kaffe. Vi valgte desværre kaffen, som mest af alt smagte som en tynd kop Nespresso instant (føj). Og ikke nok med det, så har man åbenbart også sparet mælkekanden væk til fordel for "kantine" løsningen!! (den grimme trekantede mælke- pap tingest)


Det er bare NO GO, når man kalder sig restaurant/spisested/café eller ligende!

Alt i alt en meget blandet oplevelse, desværre mest til den negative side, da det er enormt ubehageligt, at føle man ikke er velkommen/ til ulejlighed, når man besøger et restaurant.
Konkurrencen mellem spisestederne i Aalborg, er i den grad blev skærpet de seneste år, og det er SÅ vigtigt at stederne giver gæsterne en positiv oplevelse og lysten til at komme igen en anden gang. Men det kan man ikke hvis man sparer god service, smil (og mælkekander) væk. Der skal altid kæles for detaljen, for der bliver lagt mærke til de små ting, som faktisk er dem der er lettest at ændre på.

6 kommentarer:

  1. Service er bare en mangelvare - og folk, der ikke kan lide servicefaget, eller deres job, bør overlade det til nogen, der ELSKER det.

    Men godt at I, trods alt, hyggede Jer ! :-)

    /Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. NEMLIG :-) Service er bare ofte det, der gør hele forskellen :-)
      /Anja

      Slet
  2. hader sure mennesker der har valgt at arbejde et sted hvor man skal have med andre mennesker at goere!!! Jeg synes desvaerre at det ses mere og mere og ikke kun i DK. Jeg selv som bor i Irland ser det ogsaa her. MEN maa saa lige sige at her har vi mange polakker der er taget herovre for at arbejde og de tager gerne de jobs Irerne synes de er blevet for fine til, og polakkerne goer bare jobbet til perfektion!!! De er altid smilende og glade og venlige og meget hjaelpsomme.. Det er nu dejligt at se...
    Naa, det var lige et lille sidespring.. Men godt at hoere at maden stadig er god paa Jensen's ;o)

    SvarSlet
  3. Hej Karina :-)
    Hyggeligt med en hilsen fra Irland :-) Og jeg giver dig fuldstændig ret Serviceniveauet er desværre for nedadgående i flere lande, men det er måske også et tegn på at krisen har fat og derved tvinger folk ud i jobs, hvor de ikke trives.
    Men ja maden var helt fin til en frokostmenu, så den vil jeg stadig gerne anbefale.
    /Anja

    SvarSlet
  4. Det er nemlig meget ærgerligt når man nu (normalt) betaler for sådan en oplevelse, så er det ikke sjovt, når det er en sur en af slagsen :/ Men dejligt at maden var god :)

    SvarSlet
  5. Ja det er synd, når man går derfra og tænker "godt vi havde et gavekort og ikke skulle have penge op af lommen";-)
    Men det er heldigvis godt, at man stadig syntes om maden og at det blot er de små detaljer, som de bør lave lidt om på.
    /Anja

    SvarSlet