Sider

søndag den 30. marts 2014

Sunde krebinetter med blomkål

Hver gang nogen nævner ordet Blomkål, flasher der sig en lille video, fra min barndom for mit indre øje.....Et stort brunt ildfast fad, med kartofler, kogte gulerødder, bønner og blomkål. Jeg vil egentlig gerne spise det, men har simpelthen manglet inspiration, til en anden måde at tilberede det på.

På TV2's hjemmeside ligger der mange gode opskrifter og jeg har afprøvet en af dem. Nemlig Sunde krebinetter med pandestegte blomkål og jeg var så imponeret, at jeg er nødt til at dele opskriften med jer.



Du skal bruge:

Krebinetter

  • 400 g hakket svinekød
  • Salt
  • 1 stor håndfuld kørvel
  • 1 håndfuld løvstikke
  • små æg
  • olivenolie

Tilbehør

  • 1 blomkål
  • Olivenolie
  • 2 fed hvidløg, i tynde skiver
  • 2 tsk dildfrø
  • Salt
  • Lidt citronsaft
  • Lidt hakket dild

Agurk

  • 1 agurk
  • 4 radiser
  • Lidt olivenolie
  • Salt
  • Chiliflager
 
Sådan gør du:      
 
Halvér citronen og steg den på skærefladen på en varm, tør pande i et par minutter, eller til den har fået godt med farve.
Rør svinekødet med salt, hakket kørvel, løvstikke og dild. Kom 1-2 æg i og form fire små krebinetter. Steg dem i lidt olivenolie på en varm pande.
Del imens blomkålen i mundrette buketter og steg dem hårdt i olivenolie på en varm pande. Lad dem riste i et par minutter eller fire og tage en smule farve, tilsæt dildfrø og rist i yderligere et par minutter, smag til med salt og citron og vend med hakket dild lige inden servering.
Skær agurken i mundrette stykker og radiserne i skiver. Pres saften af den ristede citron over dem. Dryp olivenolie, salt og chiliflager på.
Servér krebinetter med blomkål og agurk.

Jeg har lånt opskriften fra TV2's hjemmeside, og du kan finde linket Her

2 kommentarer: