Sider

søndag den 22. december 2013

29 år ..og noget er jo ingen alder

Når man er født den 19 december (nittenhundredeognogenogfirs...ahem) kan det være en stor udfordring at få afholdt fødselsdagen i dagene op til jul, uden at der går enten julefrokost, eller "sukker chok" i den.

I år lykkedes det nu meget godt, da jeg droppede boller og kage, til fordel for rugbrød og en masse godt pålæg i stedet. Var ved at brække mig ved tanken om mere kage, efter en måned på job, hvor vi hver dag har indtaget omkring 2 tons slik, kage og chokolade. Samtidig døjer vi med nisserne herhjemme, som hver nat putter alt vores tøj i tørretumbleren, så det kryber mindst 1 størrelse :-(

Fødselsdagen blev fejret på jobbet i torsdags, hvor mine dejlige kollegaer, havde arrangeret lidt hygge til mig fra morgenstunden.

 
Mmmm Hjemmebagte småkager
 
Og i går havde jeg familien på besøg til lidt let frokost.

 
En buket fra min svigerinde (og det er en fireårig dreng der har valgt blomsterne), det har han da vist godt styr på.


Fantastiske gaver

 
Der sneg sig et lille juleland ind på fødselsdagsbordet


Sidst men ikke mindst, så elsker jeg at have gæster, men det er også rart at få ryddet op, hoppe i natbukserne, smide sig i bamsestolen, med den sidste sjat rødvin, julete på kanden, og film på Netflix, med tanken om, at endnu en god fødselsdag blev afholdt, med familien, som jeg heldigvis allerede skal være sammen med igen den 24/12.

Må da også indrømme at juleafslutningen på jobbet, havde en del at gøre med fravalget af sukker...Vi åd nemlig så meget risalamande, at det nærmest kom op igen, når man bukkede sig en lille smule ned puhaaaaaa (indsæt smiley der er grøn i hovedet her).
Jeg overvejede dog at tage ud til "lørdagsholdet" fra morgenstunden i går, for de skulle nemlig spise resten til morgenmad...det ville jeg gerne have hjulpet dem med :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar