Sider

mandag den 16. september 2013

Learning by doing

Dagene går hurtigere end nogensinde og jeg lærer en masse hver eneste dag :-) Når man går op og ned af kollegaer, der er uddannet skræddere kan man godt se, at det man førhen har syet til sig selv, har været noget rigtig sjusk (øv). Indtil videre har jeg lært en masse om materialer, korrekte klippe og sy teknikker, hvorfor overlock er så vigtigt, for både holdbarhed og pasform og hvorfor de forskellige materialer opfører sig som de gør. 





Samtidig bliver der syet på livet løs herhjemme også (underligt at man slet ikke bliver træt af, at klippe stof i løbet af dagen). 
Jeg må dog indrømme at mit sociale behov i den grad bliver mættet, i løbet af en arbejdsdag, man får talt med en masse kunder og samtidig udvekslet idéer og en masse sjov med kollegaerne, så "talecentret" er altså brugt op når man kommer hjem.





I weekenden fik jeg da også arbejdet igennem, både i forretningen, i sy værelset og i rengørings firmaet.. phew. Så i går eftermiddags trak jeg stikket ud i 2 timer og lagde mig i soveværelset med blade og en film VIRKELIG tiltrængt. 




Jeg fik lavet blusen fra i sidste uge færdig og den blev virkelig lækker, pasformen er så god, at jeg allerede er igang med at lave en til, i et andet print :-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar