Sider

tirsdag den 4. december 2012

Opskrift på nemme juleboller med æble og kanel


Her til aften, fik jeg lige afprøvet en opskrift på nogle super lækre "juleboller" og syntes da lige, at jeg vil dele den med jer.

Ingredienser:

½ liter lun mælk
50 g gær
1 æg
2 spsk sukker
½ tsk groft salt
750 g hvedemel
1-2 tsk kanel
2 madæbler (ca. 300 g)   


-Bagetid: Ca. 20 min. ved 200°.

Rør gæren i den lune mælk og pisk æg sammen med. Tilsæt sukker, salt, mel, kanel og æblestykker og ælt dejen godt sammen. Lad den hæve tildækket i 1 time. Form dejen til ca. 15 boller og efterhæv i 20 minutter. Pensel bollerne med pisket æg og bag dem midt i ovnen.

Jeg fik 16 stk. ud af 1 portion og jeg glæder mig til, at nyde en af dem i aften sammen med en kop varm kakao med flødeskum.

   

2 kommentarer:

  1. Mette Dahl Nielsentirsdag, december 04, 2012

    De ser gode ud. Dem tror jeg da lige jeg skal prøve at lave en dag:)

    SvarSlet
  2. De er SÅ nemme og tosse gode mmmmm. Og så dufter der bare af jul i hele huset, når de er færdige.
    /Anja

    SvarSlet