Sider

lørdag den 1. december 2012

Lidt 1 december og en tur tilbage til barndommen

Uhhh så blev det 1 december med puddersne, kalenderlys og det hele... SÅ hyggeligt på en lørdag :-)

Jeg har for første gang i flere år, været foran med både Kalenderlys, adventskrans og lidt julelys i vinduet.




Dejligt når ens boligitems kan bruges hele året :-)

Sad lige og så lidt julekalender for lidt siden (ved det godt jeg ER barnlig)! Efterfølgende viste de et gammelt klip fra julekalenderen "Vinterby Øster" hvilket fik mig til, at tænke på julen som den var engang...

Da jeg var lille var vores familiejul fyldt med hyggelige traditioner.
1 december når mor havde gjort hytten ren, blev kasserne med julepynt hentet ned fra loftet og så brugte vi en hel eftermiddag på at pynte op. Stort set hele december måned kom man hjem fra skole til hjemmebagt franskbrød og "jule klippe/klister" i køkkenet.
Juletræet blev som regel hentet på min fødselsdag (d. 19 december) Men det blev først sat op d. 23, når min mormor og morfar, samt farmor og farfar kom til eftermiddagshygge og pynt af juletræ. Juleaften var vi alle samlet til god mad, masser af gaver og inden min lillebror og jeg faldt omkuld plejede vi at klæde os ud i min farmors pels og høje støvler fnis.. Jeg havde sådan håbet, at jeg kunne vise jer en række billeder af os (fra flere år i træk).
Desværre kunne jeg kun finde 1 billede på computeren af mig og lillebror men det er et MEGET gammelt et og desværre ikke fra en juleaften... men i skal sgu se det alligevel.


HA HA HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Glædelig 1 december :-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar